Tuesday, April 29, 2014

Setitis Tinta Pembuka Bicara

Assalamu'alaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.......

Salam Ukhuwah Fillah Abadan Abada kepada semua sahabat-sahabat atau sesiapa saja yang berkunjung ke blog ana yang tidak seberapa ini. Namun, bukanlah menariknya blog itu yang penting bagi ana. Tetapi, isi kandungannya yang membawa ke arah kebaikan itu yang penting agar kita sama-sama mendapat manfaatnya.

" Kita bukanlah pemula , 
  Kita juga bukanlah pengakhirannya ,
  Tetapi, kita adalah penyambungnya ,
  Teruskanlah berdakwah tanpa rasa penat lelah ,
  InsyaAllah, akan dibalas dengan pahala. "

Kata-kata itu yang telah ana pegang sebagai perintis untuk ana terus berjalan di atas muka bumi ini sambil menyebarkan risalah-risalah benar demi mendapatkan keredhaan Allah. Meskipun diri ana ini bukanlah sebaik manusia lain. Tetapi, telah menjadi kewajipan kita sebagai hamba Allah dan umat Rasulullah s.a.w untuk meneruskan perjuangan menyebarkan agama Islam di segenap penjuru dunia. Sesungguhnya Rasulullah pernah berpesan " Sampaikan dariku walau sepotong ayat ".

Ana berharap agar dakwah ini diterima Allah dan menjadi bekalan untuk menuju kehidupan akhirat. Semoga ianya akan menjadi pencetus kepada masyarakat untuk berubah ke arah kebaikan. Ana juga berharap agar niat ini bukanlah untuk mendapat pujian dan sanjungan manusia sehingga menjadi riak atau takbur. Semoga Allah memberkati dan memudahkan dakwah ini berjalan.

Akhir qalam, semoga biah solehah akan lahir dalam persekitaran masyarakat kita yang kebanyakkannya berfikiran jumud. Dalam erti kata lain, dapat merubah persepsi masyarakat tentang betapa pentingnya memahami ilmu agama dan mengamalkannya dalam kehidupan harian. Dengan ini, saya menyeru kepada semua remaja juga untuk meneruskan legasi dakwah islamiah ke puncak tertinggi dan menegakkan kalimah syahadah yang mulia. Marilah sama-sama kita mengejar syahid. Jadikanlah orang-orang yang mempunyai latar belakang sebagai pejuang agama sebagai ikon dan ikutan kita.

" Biarlah dunia tempat berpenat, Akhirat tempat berehat "  


Qalam Hazin



No comments:

Post a Comment